Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Allt & inget

Skrivet:    ·  ALLMÄNT, VARDAG
Hoppas ni gillar bilder, annars blir det jobbigt hehehhe

En liten inblick i livet här borta. Hade Sverigebesök en helg av Beccas kompisar hemifrån, har hängt bland all grafitti i Shoreditch, haft hejdå-middag för Hanna som flyttat hem till Sverige, fått en ny roomie (Ida), suttit i olika parker under helgerna och efter jobbet, shoppat, ätit gott och bara njutit av staden. Vill helst aldrig flytta härifrån men idag bokade jag och Becca våra biljetter hem. Izzie åker hem redan på onsdag (😢) och vi stannar tills slutet på juli. Sedan får jag se vad som händer. Kommer jag in på skolan blir det förmodligen en flytt till Norrköping i höst och annars kanske jag åker tillbaka hit. Har verkligen ingen aning, men det för inte så mycket. Allt löser sig ju så småningom!

Sverigebesök

Skrivet:    ·  ALLMÄNT, VARDAG

Som jag skrev senast så var mamma och pappa här över en helg! De överraskade mig på jobbet och fick provsmaka lite Dindin-mat och kaffe. Jag jobbade till stängning och de gick runt på stan lite och mötte upp mig när jag slutat, och vi tog oss till deras hotell.
På fredagen åkte vi till Fuller's brewery här i London för en guidad tur och ölprovning. Fick lära oss massor om öl och pappa var så glad så! Fortsatte dagen med några timmars shopping innan vi åkte hem till Earls court.

På lördagen gick vi upp ganska tidigt och tog tåget till Oxford där vi tillbringade nästan hela dagen. Gick runt och kollade på alla gamla byggnader och lyckades hamna mitt bland alla elever som tog examen den dagen. Var sååå avundsjuk. Tänk att plugga i Oxford??

Efter ett tag började det regna så vi satte oss inne på ett litet café och åt afternoon tea medan det öste ner utanför. Pajer, små smörgåsar och massor av kakor. Och te. SÅ gott.

Åkte tillbaka till London på eftermiddagen, gick på Harrods en stund och åt sedan kvällsmat på en pub i Knightsbridge.

Söndagen började med en tur till Camden där vi kollade in marknaden.

Och sedan tog vi oss in till centrum igen och kollade in Big ben, London Eye och Westminster.

Efter det skulle vi till Tower Bridge. Hamnade lite fel så fick gå en bit längre än planerat men hittade en fin restaurang vid Themsen där vi åt lunch. Till slut kom vi fram till bron och satt där en stund med varsin Starbucks.
Efter turistandet tog vi tuben till Oxford Circus och Chinatown. Åt på Vapiano innan vi tog en taxi hem för att de skulle packa klart, och satt sedan ute i hotellets stora trädgård innan det var dags att säga hejdå och jag traskade hem till lägenheten igen. Var en väldigt oväntad (haha) men jättemysig helg!
Sofia Johansson, 21. Tibro.

20 år. Nyss flyttat tillbaka till Sverige efter 1.5 år i USA så skriver väl mest för att hålla vännerna utomlands uppdaterade, haha. Min vardag i en småstad!